Expo 2015 w Mediolanie szansą na promocję polskiego przetwórstwa żywności- Dzięki udziałowi w Expo w Mediolanie chcemy zwiększyć zainteresowanie polskimi rozwiązaniami w zakresie rolnictwa, także ekologicznego, jak również przetwórstwa żywności, biotechnologii i ochrony środowiska - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.Jak zdradza Majman, na Expo w
Mediolanie niezwykle ważna będzie promocja polskiego eksportu, budowanie
zainteresowania polskimi produktami, markami i firmami, z naciskiem na branżę
rolno-spożywczą, oraz zachęcenie polskich firm do zwiększenia swojej obecności
na rynku włoskim.
- Zależy nam także na umocnieniu
wizerunku Polski we włoskiej świadomości w obszarach takich jak: gospodarka,
turystyka, kultura, a także zwiększeniu inwestycji włoskich w Polsce - tłumaczy
Majman.
Prezes PAIiIZ podkreśla, że Expo
2015 w Mediolanie nie jest imprezą typowo gospodarczą. Tegoroczna wystawa
poświęcona będzie wyżywieniu planety, co oznacza, że warto podczas tego
wydarzenia promować polską branżę rolno-spożywczą.
- Przyjęliśmy założenie, że
jeśli Polska jest potęgą rolno-spożywczą, to musimy pokazać się jako potęga. To
nie jest wystawa poszczególnych producentów, tam nie ma stoisk, ale ogólny
pawilon, który ma wywołać u zwiedzających odpowiednie wrażenie - mówi Majman.
Polski pawilon będzie składał
się z dwóch części. Górna kondygnacja to „Polska magiczna", m.in. z
magicznym, odrealnionym motywem polskiego sadu. Druga kondygnacja będzie
poświęcona bardzo konkretnym rzeczom, zostanie tam zainscenizowana giełda
spożywcza, gdzie zwiedzający będą mogli dowiedzieć się wszystkiego o polskim
sektorze spożywczym i Polsce.
- Poza częścią otwartą dla zwiedzających,
planujemy zorganizować ponad 20 imprez stricte gospodarczych, nie dla setek,
nie dla tysięcy, ale dla dziesiątków tysięcy potencjalnych partnerów
biznesowych. Dodatkowo sześć polskich regionów przygotowuje programy, które są
jednocześnie programami promocji. Planujemy również kilka imprez promujących
kilka wybranych polskich produktów, począwszy od truskawek, a skończywszy na
piwach regionalnych. To będzie duża pigułka informacyjna, ale nie przeceniałbym
jej znaczenia marketingowego - tłumaczy prezes PAIiIZ w rozmowie z serwisem
portalspozywczy.pl. Jak dodaje, wystawa światowa jest sposobem na pokazanie, że
Polska jest silna w produkcji i przetwórstwie spożywczym.
(Źródło: Portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|