Dobre czasy dla drogich, markowych wędlinPrzetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie. Szczególnie dobrze radzą sobie te, które postawiły także na jakość i innowacje.- Na początku kwietnia rozpoczniemy kampanię
edukacyjną poświęconą wędlinom pod hasłem „Misja Henryka" - zapowiada
Henryk Kania, główny udziałowiec Zakładów Mięsnych Henryk Kania. - Chcemy
nauczyć konsumentów, jak poznać dobre wędliny oraz zachęcić ich do kupowania
produktów paczkowanych.
Jest o co walczyć. W ciągu ostatniego roku gospodarstwa
domowe wydały na wędliny 14,5 mld zł. Z tego 33,8 proc. przypadało na
zapakowane kiełbasy i szynki. Jeszcze w połowie 2014 r. ich udziały w rynku
wędlin nie przekraczały 30 proc. Rosnący popyt na zapakowane produkty sprawia,
że na znaczeniu zyskują marki wędlin. Firmy inwestują w nie chętnie także
dlatego, że dzięki rozpoznawalnym markom łatwiej im konkurować na rynku, w
którym coraz większą rolę odgrywają sieci handlowe.
(Więcej w: Rzeczpospolita 13.02.2015)
pełna lista aktualności
|