Krab z Alaski na kliknięcie myszkąChińska klasa średnia winduje popyt na przysmaki z nowozelandzkiej jagnięciny czy chilijskich borówek. Dla 640 milionów tamtejszych internautów żywe kraby z Alaski są już teraz na kliknięcie myszką.Alibaba i JD.com, dwaj najwięksi gracze internetowego handlu w Chinach,
przez długi czas byli znani z dostarczania swoim klientom niemal
wyłącznie odzieży i elektroniki.
Ale internatowa sprzedaż świeżej żywności, od meksykańskich awokado po szkockie makrele, szybko rośnie na całym świecie dzięki coraz bardziej wyrafinowanym kanałom sprzedaży, co zmienia zwyczaje konsumentów i zaczyna niepokoić miejscowych
producentów. Na 25 dni przed świętami Księżycowego Nowego Roku internetowa
sprzedaż importowanej świeżej żywności wzrasta
o ponad 300 proc. na platformie JD, na której zagraniczni producenci i
hurtownicy sprzedają swoje towary bezpośrednio chińskim klientom.
(Więcej w: Parkiet 03.03.2015)
pełna lista aktualności
|