Polska czekolada zasmakowała ChińczykomMiędzynarodowi producenci postarali się o to, aby europejskie słodycze stały się symbolem statusu w Chinach. Skorzystały na tym polskie firmy i po pierwszych sukcesach polskich mleczarzy przyszedł czas na producentów czekolady - informuje Puls Biznesu.Realny jest eksport czekolady na poziomie jednego miliard
złotych. Po trzech kwartałach 2014 r. polski producenci słodyczy sprzedali
towary do Chin za ponad 122 mln zł wobec 19 mln zł rok wcześniej.
Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel
mówi, że firma próbuje zaistnieć na rynku chińskim, choć dla jej eksportu nie
jest to priorytetem i obroty nie są znaczące. Wawel i Colian też nie chcą mówić
o sucesie, zaś branża ocenia, że sukces na rynku chińskim to łączny wzrost
wielu firm, którzy zaczynają rozkręcać się na tamtym rynku.
Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów
Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco mówi, że polskie firmy są w
stanie zwiększyć swój wynik kilkakrotnie w perspektywie najbliższych kilku lat
i osiągnięcie poziomu 1 mld zł jest realne.
(Więcej w Puls Biznesu 3.03.2015)
pełna lista aktualności
|