Polska zwiększa udział w unijnym eksporcie mięsa drobiowegoPolska systematycznie zwiększa swój udział w unijnym eksporcie nieprzetworzonego mięsa drobiowego. Według danych Eurostatu w okresie pierwszych ośmiu miesięcy br. polski eksport na rynki pozaunijne wzrósł w skali roku o 23 proc. Tak duży wzrost był możliwy dzięki dynamicznie rosnącym zamówieniom z Beninu i Hongkongu, dynamika na poziomie odpowiednio 43 proc. i 39 proc. - podali analitycy Banku BGŻ.Te dwa rynki odbiorcze stanowią zdecydowanie siłę napędową dla polskiej sprzedaży nieprzetworzonego mięsa drobiowego na rynkach pozaunijnych. Umożliwiło to Polsce odnotowanie, obok Wielkiej Brytanii, najwyższej dynamiki wzrostu eksportu w UE analizowanym okresie. Warto wspomnieć, że główny unijny eksporter, Francja, na skutek upadłości jednej z większych firm przetwórczych, wykazała 15-proc. spadek w analizowanym okresie. Takie zmiany pozwoliły Polsce na zwiększenie udziału w unijnym eksporcie z 8 proc. w zeszłym roku, do 12 proc. w br. Dzięki temu Polska zajmuje obecnie trzecią, zaraz po Francji i Holandii, pozycję wśród głównych eksporterów mięsa drobiowego na rynki pozaunijne, wyprzedzając tym samym Wielką Brytanię, Niemcy oraz Belgię. Polscy producenci umacniają również swoją pozycję na rynku wspólnotowym. MRiRW opublikowało już dane za okres pierwszych dziewięciu miesięcy br., które wskazują, że sprzedaż na rynek UE wzrosła w skali roku o 18 proc.
(Źródło: BGŻ/Portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|