Resort rolnictwa o znakowaniu żywnościSklep, sprzedając mięso luzem, inaczej niż w przypadku mięsa opakowanego, nie będzie musiał oznaczać kraju pochodzenia i uboju - wyjaśnia resort rolnictwa.Interpretacja unijnych
przepisów - zmieniających zasady znakowania produktów -
spożywczych sprawia przedsiębiorcom wiele
trudności. Chodzi o rozporządzenie PE i Rady (UE) nr 1169/2011 z 25 paździemika
2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom
informacji na temat żywności. Wątpliwości dotyczą min. zasad znakowania mięsa świeżego.
Zgodnie bowiem z rozporządzeniem 1337/2013 konsumenci będą
musieli uzyskać informacje na temat
pochodzenia sprzedawanego świeżego mięsa wieprzowego, drobiowego, koziego i
jagnięcego. Przepisy wymagają min. od
kwietnia2015 r. podania miejsca uboju, nazwy państwa, w którym zwierzęta były chowane przez ostatnie miesiące, kodu partii, w
przypadku mieszanki różnych gatunków w jednym produkcie
należy podać informacje dla każdego gatunku.
Przedsiębiorcy mają wątpliwości, czy
przepisy odnoszą się również do mięsa sprzedawanego w sklepach na wagę.
MRiRW wyjaśniło, że sklepy nie będą mu siały szczegółowo oznaczać mięsa
sprzedawanego luzem. Z kolei sklepy
internetowe powinny zamieszczać opisy w przypadku mięsa opakowanego.
(Źródło: Dziennik Gazeta Prawna)
pełna lista aktualności
|