Konsumentom brak wiedzy o dodatkach do żywnościObawy konsumentów wynikają w znacznej mierze z niedostatecznej wiedzy o dodatkach do żywności i ich roli w produkcji żywności - mówi Mateusz Kowalewski, prezes Hortimex Plus.- Strach potęgowany jest przez popularne media, które poszukując
sensacji, chwytają się spektakularnych wątków z różnych dziedzin życia. Jako że
to, co spożywamy ma istotny wpływ na nasze zdrowie, wszelkie tematy wskazujące
na zagrożenia w tej dziedzinie mogą liczyć na zainteresowanie i dlatego są
intensywnie eksploatowane, często niestety bez jakiejkolwiek weryfikacji
źródeł. Dodatkowo tę dezinformację potęgują różnego rodzaju portale czy
aplikacje, często tworzone przez osoby nie mające dogłębnej wiedzy, które
próbują dzielić surowce na "szkodliwe" bądź nie, "sztuczne"
bądź nie, itp. - komentuje prezes Hortimex-Plus, która jest przedstawicielem
światowych producentów dodatków i składników żywności.
Zdaniem Piotra Czarniaka, PR Managera Hoop Polska, należy przede
wszystkim położyć duży nacisk na rzetelne edukowanie konsumentów, o tym w jakim
celu dodatki są używane oraz jakie korzyści przynoszą produktowi, jak i
kupującemu go konsumentowi. - Konsument przy sklepowej półce powinien posiadać
komplet informacji, opartych na fachowych opiniach i rzetelnych przykładach na
podstawie których, będzie podejmował ostateczną decyzję zakupową. Mity na temat
dodatków są od wielu lat „solą w oku" producentów. Problem jest na tyle
złożony i poważny, że organizacje branżowe np.: PFPŻ stworzyła stronę
internetową dedykowana kwestii rzetelnego informowania konsumentów o tym co
jest prawda, a co nie w tym szerokim dyskursie (link do strony>>) - dodaje Piotr Czarniak.
(Źródło: Portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|