Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Eksport żywności to dobry interes. Ale w kraju też się da zarobić
Nastawienie na sklepy małopowierzchniowe powinno okazać się najlepszą strategią dla producentów, ale warto zdywersyfikować kanały dystrybucji - radzą analitycy BGŻ.

Firmy z sektora rolno-spożywczego mają szansę na 'zwiększenie sprzedaży, je­śli - wzorem liderów dyna­miki w swojej branży - będą w większym stopniu wycho­dzić za granicę, a w kraju zde­cydują się na wykorzystanie zmian, jakie zachodzą w han­dlu detalicznym. Takiej rady udziela producentom żyw­ności Bank BGŻ.


- Sprze­daż w kraju cały czas notuje wzrosty i jest dwa razy więk­sza niż eksport produktów żywnościowych z Polski, ale ten drugi nabiera coraz więk­szego znaczenia, zaś rynek krajowy stopniowo się nasy­ca - wskazuje Dariusz Winek, główny ekonomista BCŻ i dyrektor departamentu analiz makroekonomicznych i sek­torowych w tym banku. Przy sprzedaży krajowej firmy będą musiały nasta­wiać się na oferowanie coraz większej wartości dodanej.


Ci, którzy nie zdecydu­ją się na eksport, wciąż mogą rosnąć i w kraju. Wa­runek: trzeba postawić na odpowiednie kanały dys­trybucji, czyli na sklepy małopowierzch­niowe. Wygodne sklepy z atrakcyjną ofertą cenową mają u nas potencjał - kwi­tuje ekonomista BGŻ.


(Źródło:  Dziennik Gazeta Prawna Moja Firma).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij