Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Eksport nadal atrakcyjny dla naszej żywności
W najbliższych latach przychody polskich firm napędzi głównie sprzedaż zagraniczna. W kraju natomiast zyskiwać będą sieci małych sklepów.

Niezależnie od obecnych problemów związanych z eks­portem polskiej żywności w konsekwencji kryzysu na Ukrainie ekspansja na rynki zagraniczne wydaje się najbar­dziej perspektywicznym kana­łem dystrybucji - ocenia Józef Wancer, prezes Banku BGŻ. Jest to związane ze stopnio­wym nasyceniem się rynku krajowego oraz oczekiwanym, silnym wzrostem popytu na żywność w innych częściach świata - dodaje.

Do dalszej ekspansji zagra­nicznej zachęca  także wyższa rentowność eksportu. - W przypadku większości sektorów marże uzyskiwane w eksporcie na tle innych kanałów dystrybucji są bardzo atrakcyjne - podkreśla Dariusz Winek, główny ekono­mista Banku BGŻ.

Ponadto, eksperci oceniają, że w kraju - po okresie eks­pansji hipermarketów, a na­stępnie supermarketów i dyskontów - należy się spodzie­wać wzrostu znaczenia sieci małych sklepów spożywczych. Ich atutem jest także lokali­zacja, co jest ważne tym bar­dziej, że Polacy robią zakupy znacznie częściej niż miesz­kańcy Europy Zachodniej. Stopniowo zwiększać się bę­dzie rola e-sklepów w sprze­daży żywności w Polsce uważają w Banku BGŻ. - Dyspro­porcje cenowe między nimi a dyskontami i hipermarketami zanikają - mówi Dariusz Wi­nek.


(Więcej w: Rzeczpospolita 2.10.2014 r.).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij