Eksport nadal atrakcyjny dla naszej żywnościW najbliższych latach przychody polskich firm napędzi głównie sprzedaż zagraniczna. W kraju natomiast zyskiwać będą sieci małych sklepów.Niezależnie od obecnych problemów związanych z eksportem polskiej żywności w konsekwencji kryzysu na Ukrainie ekspansja
na rynki zagraniczne wydaje się najbardziej
perspektywicznym kanałem dystrybucji
- ocenia Józef Wancer, prezes Banku
BGŻ. Jest to związane ze stopniowym nasyceniem się rynku krajowego oraz oczekiwanym, silnym wzrostem
popytu na żywność w innych częściach świata - dodaje.Do dalszej ekspansji zagranicznej zachęca także wyższa rentowność eksportu. - W
przypadku większości sektorów
marże uzyskiwane w eksporcie na tle innych
kanałów dystrybucji są bardzo
atrakcyjne - podkreśla Dariusz Winek,
główny ekonomista Banku BGŻ.
Ponadto, eksperci
oceniają, że w kraju - po okresie ekspansji
hipermarketów, a następnie
supermarketów i dyskontów - należy
się spodziewać wzrostu znaczenia sieci małych sklepów spożywczych. Ich
atutem jest także lokalizacja, co
jest ważne tym bardziej, że Polacy robią zakupy znacznie częściej niż
mieszkańcy Europy Zachodniej. Stopniowo zwiększać się będzie rola
e-sklepów w sprzedaży żywności w Polsce uważają w Banku BGŻ. - Dysproporcje cenowe między nimi a dyskontami i hipermarketami zanikają - mówi Dariusz Winek.
(Więcej w: Rzeczpospolita 2.10.2014 r.).
pełna lista aktualności
|