Winiary: Moda na gotowanie w domu to dla nas szansa na budowanie biznesu- W ostatnich kilkunastu miesiącach ekonomia nie pomagała nam w budowaniu wzrostu kategorii kulinarnych. Jednak ostatnie dane i prognozy rynkowe stwarzają podstawy do pozytywnego myślenia - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Maciej Kaźmierczak, dyrektor działu kulinariów, Nestlé Polska.
- W trendzie gotowania od podstaw, który jedni uważają za zagrożenie, my widzimy szansę do dalszego rozwoju. To ciekawa, nowa możliwość budowania biznesu na polskim rynku, która będzie wymagała dobrej znajomości prawdziwych potrzeb konsumentów, ale też dawała szansę wprowadzenia kilku nowych linii produktów wpisujących się w aktualne trendy - mówi Maciej Kaźmierczak, dyrektor działu kulinariów, Nestlé Polska.
Jego zdaniem czynnikiem ograniczającym rozwój firmy są z pewnością wojny cenowe. - To nie jest dobra droga do budowania kategorii. Na dłuższą metę nie mają one sensu, bo stosowanie dużych obniżek negatywnie wpływa na rozwój i dalsze budowanie kategorii. Na przykład kategoria fixów, po bardzo dobrych latach dużych wzrostów trwających do 2010 r., w tej chwili przeżywa trudniejszy okres i notuje spadki. Jednym z negatywnych czynników są tu obniżki cenowe prowokowane przez jednego z głównym graczy na rynku. My zamiast tego preferujemy wprowadzanie nowych produktów, 2-3 nowości rocznie i inwestowanie w dobrą komunikację, która ma promować gotowanie w bardziej aspiracyjny sposób. Dlatego w tym roku wydaliśmy już o 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym na inwestycje w reklamę naszych produktów przy aktywnym udziale mediów społecznościowych - dodaje Maciej Kaźmierczak.
Do tego, jego zdaniem, trzeba się także zmierzyć z rosnącymi cenami surowców. - Jednak nie traktujemy tego w kategoriach ograniczeń. Inflacja na określonym poziomie jest czynnikiem budującym konsumpcję i rynek. Za to niestabilna sytuacja na rynku pracy ma realny wpływ na tworzenie negatywnych nastrojów konsumentów i spadek konsumpcji. Na szczęście sytuacja na rynku pracy jest już stabilna i wygląda z kwartału na kwartał coraz lepiej - dodaje szef działu kulinariów.
Co jest największym wyzwaniem dla Państwa firmy na najbliższe miesiące? - W krótkim horyzoncie czasowym wciąż sporym wyzwaniem może być spadek niektórych kategorii. Będąc liderem z 42 proc. udziałem rynkowym, na pewno mamy tu ważną rolę do odegrania. W szerszej perspektywie naszym nieustającym i jednocześnie największym wyzwaniem jest efektywne zaspokajanie zmieniających się potrzeb polskich konsumentów, co traktujemy jako szansę na odnoszenie sukcesów rynkowych - mówi Maciej Kaźmierczak.
(Źródło: Portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|