Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcjiW pierwszej połowie tego roku zauważyliśmy spadek konsumpcji wśród polskich konsumentów. Nastąpiło to pomimo obiecujących prognoz dotyczących wzrostów w przemyśle spożywczym w 2014 roku, szczególnie w kategorii czekolady - ocenia Zoltán Novák, prezes zarządu Mondelez Polska SA.Jak podkreśla, rosnące ceny surowców, oraz niestabilna sytuacja na rynku surowców nie pomogły w realizacji zakładanych celów w ostatnich miesiącach. - W sytuacji, w której cena stanowi decydujący czynnik przy zakupie, wiele firm ma trudności ze spełnieniem oczekiwań konsumentów. Dlatego tak ważne są uważne obserwacje ich zachowań - mówi Zoltán Novák.
- Cieszą nas jednak widoczne oznaki poprawy - zarówno w odniesieniu do PKB, jak i poszczególnych kategorii - dodaje. Jak mówi, spodziewa się dalszych wzrostów w takich segmentach jak czekolada, praliny, ciastka i kawa rozpuszczalna, w ziarnach, oraz ekspresy na kapsułki.
Firma Mondelez, w ciągu pierwszego półrocza tego roku zwiększyła udziały rynkowe. - Od początku 2014 roku wspieramy nasze kluczowe marki i zwiększamy udziały w rynku, aby umocnić pozycję lidera Mondelez Polska w kategoriach czekolady, kawy oraz markowych ciastek w Polsce, a także naszą wiodącą pozycję w kategorii cukierków. Efekty tych działań są już widoczne, co potwierdzają nasze udziały rynkowe w odniesieniu do wszystkich naszych kategorii - mówi Zoltán Novák.
Jak informuje prezes Mondelez Polska, firma notuje wzrosty udziałów rynkowych w odniesieniu do takich produktów jak: wafelki Prince Polo, kawa mielona Jacobs Krönung, kawa rozpuszczalna, Jacobs Cronat Gold, miękkie ciastek Milki oraz największy w historii przyrost wartości rynkowej cukierków Halls.
- Tak jak w ubiegłym roku, chcemy być stale rosnącą i rozwijającą się organizacją. Jestem pewien, że pomimo wielu wyzwań utrzymamy stabilną pozycję lidera na polskim rynku. W 2014 roku skoncentrujemy się na pogłębianiu strategicznej współpracy z kluczowymi partnerami oraz rozwijaniu cross-kategorialnych aktywacji dla naszych konsumentów, podobnych do tej, jak zakończona niedawno promocja "Uśmiech. Podaj dalej". Będziemy także sukcesywnie zwiększać widoczność i dostępność naszych produktów tam, gdzie nasi konsumenci najczęściej robią zakupy - mówi Zoltán Novák.
Informacje dotyczące zwiększenia udziałów rynkowych zostały podane za: Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, wartość udziałów w rynku, Cała Polska z wyłączeniem sieci dyskontowych, czerwiec 2014.
Przypomnijmy, iż według informacji z czerwca tego roku firma Mondelez Polska w 2013 r. zwiększyła udziały w poszczególnych segmentach słodyczy czekoladowych: w tabliczkach do prawie 30 proc. rynku, w segmencie wafli i batonów o 1,6 pkt proc., do 15,4 proc., w pralinach o 1,2 pkt proc., do 7,4 proc.
(Źródło: Portalspożywczy.pl).
pełna lista aktualności
|