Aplikacja e-food narusza prawa konsumentówZdaniem Federacji Konsumentów aplikacja e-food narusza prawa konsumentów.Z informacji zamieszczonej na portalu Federacji Konsumentów wynika, że wyraża ona zaniepokojenie co do sposobu, w jaki przedsiębiorca,
właściciel aplikacji e-food układa relacje z konsumentami, w szczególności do
praktyk odnoszących się do pozyskiwania
danych konsumentów w celach
marketingowych z intencją przesyłania im informacji o charakterze
handlowym.
Federacja zwraca uwagę, że wiele osób odebrało pojawienie się aplikacji e-food na rynku
jako inicjatywę o cechach kampanii społecznej,
działającej na rzecz budzenia
świadomości konsumenckiej, gdy tymczasem nosi ona znamiona, komercyjnego,
czyli nastawionego na zyski projektu, a udostępniane przez konsumentów
informacje mogą być wykorzystywane do celów marketingowych. Federacja podkreśla także, iż pobierający aplikację
konsument nie jest informowany o warunkach na jakich świadczona jest usługa, co jest
niezgodne z obowiązującym prawem.
Na stronie internetowej Federacji Konsumentów można znaleźć pismo skierowane do właścicieli aplikacji, w którym zawarte są zarzuty o ujemny wpływ aplikacji na bezpieczeństwo rynkowe
konsumenta. W przypadku braku usunięcia wykazanych błędów we wskazanym terminie, Federacja Konsumentów
zastrzega sobie podjęcie dalszych działań na podstawie i w granicach
posiadanych przez organizację konsumencką uprawnień ustawowych.
Więcej informacji>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,6,1109,1,1,aplikacja-efood-uwazaj-co-jesz-uwazaj-co-dzieje-sie-z-twoimi-danymi.html
pełna lista aktualności
|