Rośnie wartość rynku gastronomicznegoW 2007 r. wartość rynku gastronomicznego w Polsce wyniosła ok 20 mld zł. Jest to wzrost o ok. 7 mld zł w stosunku do 2006 r. - poinformowała podczas Food Business Forum 2008 Magdalena Zimna z GFK PoloniaZ badań GFK Polonia wynika, że największy (60 proc.) udział w rynku gastronomicznym mają restauracje, bary i fast-foody. Prawie połowa Polaków przyznała się do wizyty w 2007 r. w sieci McDonald's, 35 proc. - w pubie. Po 24 proc. osób jadło przynajmniej raz w barze lub restauracji. Sieci fast-food mają z reguły najmłodszą klientelę - odwiedzają je głównie osoby w wieku do 19 lat, a także studenci. Osoby starsze - powyżej 30 roku życia - jadają częściej w restauracjach i kawiarniach. Powodem wyjścia do punktu gastronomicznego dla ponad połowy Polaków jest - poza potrzebą zjedzenia posiłku - możliwość spotkania się ze znajomymi. Prawie 40 proc. osób jada jednak poza domem bez okazji. Średnio na posiłek w restauracji Polacy wydają 51 zł, w kawiarni i pubie - 26 zł, w barze - 22 zł. Najmniej pieniędzy (średnio 15 zł) zostawiamy w fast-foodach.
pełna lista aktualności
|