Widać już efekty pracy Coca-Coli nad rentownością biznesu w EuropieGlobalny wolumen sprzedaży Coca-Coli w II kwartale 2014 r. wzrósł o 3% względem tego samego okresu przed rokiem. Po ciężkim I kwartale w Europie (spadek sprzedaży o 4%), koncern mocno skupił się na poprawie swojej rentowności, co zaowocowało wypracowaniem wolumenu sprzedaży na takim samym poziomie, jak w analogicznym okresie 2013 r.Sprzedaż Coca-Coli poprawiła się co prawda jednocyfrowo w Europie Zachodniej i krajach nordyckich, ale zostało to zrównoważone poprzez spadki w oddziałach koncernu ulokowanych w Europie Centralnej i Południowej. Zysk operacyjny europejskich biznesów Coca-Coli wzrósł w drugim kwartale o 7%.
Globalnie przychody netto Coca-Coli zmalały w minionym kwartale o 1 proc., natomiast zysk operacyjny zmniejszył się o 2% względem analogicznego okresu w 2013 r. Zysk na akcję wyniósł 64 centy wobec 63 centów w II kwartale minionego roku.
(Źródło: Portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|