Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polska-Chiny - w kierunku efektywnego modelu dyplomacji gospodarczej?
25 czerwca 2014 r. w Sejmie RP odbyła się konferencja „Polska-Chiny – w kierunku efektywnego modelu dyplomacji gospodarczej?” zorganizowana przez sejmową Komisję Spraw Zagranicznych i Centrum Studiów Polska-Azja.

Celem konferencji było poczynienie pierwszego kroku w celu lepszego zrozumienia potrzeb biznesu i lepszego współdziałania polityków, administracji, przedsiębiorców, mediów i ekspertów.


Spotkanie podzielone było na dwa panele: 

  1. Wielkie nadzieje. Znaczenie rynku chińskiego dla polskich przedsiębiorców. 
  2. Państwo przyjazne biznesowi. Rola administracji państwowej w kontaktach z Chinami. 


W debacie udział wzięli m.in.: Andrzej Dycha - Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Gospodarki, Sławomir Majman - Prezes, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Waldemar Pawlak - b. Premier RP, b. Minister Gospodarki, Ewa Synowiec - Dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce, Herbert Wirth - Prezes KGHM Polska Miedź S.A.


W trakcie konferencji prelegenci podkreślali, że Chiny mają ogromny potencjał, ale jednocześnie są jednym z najbardziej konkurencyjnych i wymagających rynków świata. Zostały również zaznaczone trudy wynikające z konkurowania z chińskimi producentami, znającymi lokalne uwarunkowania, a także problem różnego rodzaju barier pozataryfowych na rynku chińskim oraz szarej strefy.


Dlatego też w wypowiedziach pojawiał się apel o większe zaangażowanie placówek dyplomatycznych, spójną polską politykę w kontaktach politycznych i gospodarczych oraz koordynację stanowisk państw członkowskich UE w kontaktach z Chinami. Została także zgłoszona potrzeba uregulowania rozwiązań prawnych dot. dostępu do rynku chińskiego.


Prelegenci zaznaczali, że jedyną szansą polskich przedsiębiorców jest wspólne działanie, a nie konkurowanie między sobą na rynku chińskim. Rekomendowane byłoby również, aby skoncentrować działania i promocję jedynie na kluczowych branżach, jak np. żywności przetworzonej.

zdjecie 1


zdjecie 2

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij