Prezes KUPS: Rynek soków NFC będzie się umacniał- Soki NFC (ang. not from concentrate) to nie chwilowa moda, ale długotrwały trend, który będzie się umacniał. Trzeba jednak podkreślić, że jest to nisza i uzupełnienie kategorii SNN, więc raczej nie zdominuje całego rynku. Jest jednak szansą na poszerzenie i wzbogacenie rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).Na rynku pojawia się coraz więcej soków mętnych, tłoczonych i wyciskanych (NFC). Jak podaje prezes KUPS, ich produkcją zajmuje się obecnie około 40 podmiotów w całym kraju. Są to głównie firmy działające przy grupach producentów owoców i warzyw, które mają bezpośredni dostęp do surowca.
- Trzeba jednak podkreślić, że soki NFC są produkowane w różnych warunkach - niekiedy dość prymitywnych. Dodatkowo dyrektywy dot. jakości soków, nektarów i napojów owocowych nie różnicują produktów z koncentratu czy NFC i muszą one posiadać te same parametry - mówi Julian Pawlak.
Jak dodaje, co ciekawe, producenci soków z koncentratu poszerzają swoją ofertę o soki NFC, co oznacza, że upatrują zyski w tym trendzie.
- Trzeba także podkreślić, że z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Soków (European Fruit Juice Association - AIJN) spożycie soków NFC w Polsce w latach 2008/12 wyniosło 48 mln litrów, co stanowi 5 proc. całego rynku. Ta ilość na pewno będzie rosła w kolejnych latach - podsumowuje Julian Pawlak.
(Źródło: PM, portalspozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|