Coca-Cola i PepsiCo klientami tej samej agencji marketingowejW wyniku zapowiedzianej wczoraj fuzji dwóch światowych gigantów z branży marketingowej, francuskiej Publicis Groupe oraz amerykańskiej Omnicom Group Inc., może dojść do konfliktu interesów na niespotykaną dotąd skalę. Połączenie obu firm może doprowadzić do sytuacji, w której klientami nowej spółki będą zarówno PepsiCo, jak i Coca-Cola Company - czytamy na guardian.co.uk.Aktualnie PepsiCo obsługiwane jest przez Omnicom, a Coca-Cola przez należącego do Publicis Leo Burnetta. Nie wiadomo, jak obaj giganci przemysłu spożywczego zachowają się w sytuacji, gdy dojdzie do powstania Publicis Omnicom Group, choć naturalnie należy się spodziewać, że jeden z nich zmieni obsługującą go agencję marketingową.
Połączenie obu agencji marketingowych doprowadzi do konfliktu interesów nie tylko w PepsiCo i Coca-Cola Company. Na liście obsługiwanych przez Publicis i Omnicom firm znajdują się m.in. Samsung i Apple, jak również AT&T i Verizon.
Fuzja Publicis i Omnicom, zanim dojdzie do skutku, musi jeszcze zostać prawnie zatwierdzona. Swoje poparcie dla powstania nowego marketingowego giganta wyraził już francuski rząd.
Omnicom i Publicis uznawane są za "Wielką Czwórkę" w świecie marketingu, obok WPP i Interpublic. W wyniku ich połączenia roczne zyski nowej spółki mogą wynieść nawet 23 mld dolarów. Łącznie zatrudniać będzie ona na świecie około 130 tys. osób.
(Źródło: guardian.co.uk/www.portalspozywczypl).
pełna lista aktualności
|