Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
MSZ przygotowuje plan wyjścia z kryzysu wizerunkowego polskiej żywności
Międzyresortowy zespół roboczy opracuje strategię promocji polskiej żywności oraz przygotuje plan wyjścia z obecnego kryzysu wizerunkowego w tym zakresie - zdecydowała obradująca w środę pod przewodnictwem szefa MSZ Radosław Sikorskiego Rada Promocji Polski.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocyjne naszego kraju; jest organem doradczym prezesa Rady Ministrów. W jej skład wchodzą przedstawiciele m.in. ministerstw: gospodarki, rolnictwa, nauki i szkolnictwa wyższego, kultury i dziedzictwa narodowego, sportu i turystyki, rozwoju regionalnego i finansów.

Ze względu na kryzysową sytuację wokół wizerunku polskiej żywności, zwłaszcza w Czechach i na Słowacji, drugie w tym roku posiedzenie Rady było w całości poświęcone temu problemowi.

"Z przykrością muszę stwierdzić, że nasze spotkanie jest bardzo na czasie" - powiedział cytowany w komunikacie szef MSZ Radosław Sikorski, otwierając nadzwyczajne posiedzenie, zamknięte dla mediów.

Jak podkreślił minister, eksport polskiej żywności, którego wartość w 2012 r. wyniosła 17,5 mld euro sprawia, że jest to sprawa najwyższej wagi dla całego państwa. "A więc trzeba rozpisać zadania na całe państwo" - podkreślił szef polskiej dyplomacji. Jak dodał, jedna zła informacja dotycząca polskiej żywności niszczy bowiem tysiąc innych działań promujących Polskę.

Wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach, która uczestniczyła w posiedzeniu Rady Promocji Polski powiedziała PAP, że zostało ono zwołane, ponieważ mamy nadzwyczajną sytuację związaną z wizerunkiem polskiej żywności.

Jak dodała, środowa dyskusja dotyczyła przyczyn pogarszającego się wizerunku polskiej żywności, a także działań, które należy podjąć w krótko-, średnio- i długookresowej perspektywie, by ten wizerunek naprawić.

"Nie jest oczywiście tak, że znajdujemy się w punkcie startu; jesteśmy mocno zaawansowani w opracowywaniu działań, które muszą być podjęte zarówno w kraju po to, by wyeliminować problemy, jak i za granicą, by odbudować nadszarpnięty wizerunek polskiej żywności" - zaznaczyła Stelmach.

Przypomniała, że Rada na posiedzeniu w połowie lutego podjęła decyzję o powołaniu kilku zespołów roboczych do realizacji ważnych projektów promocyjnych, w tym projektu "Promocja polskiej żywności i agroturystyki". W jej skład wchodzi przedstawiciel ministerstwa rolnictwa oraz zaproszeni przez niego przedstawiciele instytucji publicznych, samorządów czy biznesu.


(Źródło: PAP). 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij