Unilever oszczędza setki milionów euro dzięki zrównoważonemu rozwojowiUnilever, światowy producent żywności, kosmetyków i środków czystości, w ciągu ostatnich kilku lat zaoszczędził na projektach związanych z CSR ok. 300 mln euro. Celem firmy jest podwojenie wielkości biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego wpływu społecznego.Do 2020 r. Unilever zamierza pomóc ponad 1 miliardowi ludzi w poprawie ich zdrowia, pozyskiwać surowce rolne tylko ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważony oraz ograniczyć wpływ swojej działalności na środowisko naturalne. - Dzięki zrównoważonemu rozwojowi generujemy duże oszczędności. W ciągu ostatnich kilku latach wygenerowaliśmy ok 300 mln euro oszczędności, które mogliśmy przeznaczyć na różnego rodzaju inwestycje - mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes Unilever ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według globalnego raportu firmy - Życie w sposób zrównoważony - umieszczenie zrównoważonego rozwoju w sercu modelu biznesowego pomaga w zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ryzyka działalności oraz redukcji wpływu na środowisko naturalne. - Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście w każdym aspekcie naszego funkcjonowania, począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez organizację łańcucha dostaw, aż po edukację konsumentów w zakresie korzystania z naszych produktów, jest warunkiem niezbędnym do dalszego rozwoju firmy - mówi Harm Goossens, prezes Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią. Goossens dodaje, że Unilever na świecie zwiększył sprzedaż w ciągu ostatnich lat do ok. 51 mld euro w 2012 roku z 40 mld euro w 2008 roku. Celem Unilevera jest m.in., aby do 2020 roku 100 proc. surowców pochodziło z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony, ilość wyemitowanych gazów CO2 była redukowana, a do końca 2015 roku wszystkie fabryki przestaną wysyłać odpady na wysypiska. Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod takimi markami jak: Algida, Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy Timotei. W Polsce firma jest obecna od 1991 r. i posiada 22 znane marki. Unilever jest właścicielem czterech fabryk na terenie Polski: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (kosmetyki i środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Oprócz tego mieszczą się tutaj: Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim, Centrum Badań i Rozwoju w Poznaniu oraz Centrum Operacyjne w Katowicach. Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób.
(Źródło: www.portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|