Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Unilever oszczędza setki milionów euro dzięki zrównoważonemu rozwojowi
Unilever, światowy producent żywności, kosmetyków i środków czystości, w ciągu ostatnich kilku lat zaoszczędził na projektach związanych z CSR ok. 300 mln euro. Celem firmy jest podwojenie wielkości biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego wpływu społecznego.

Do 2020 r. Unilever zamierza pomóc ponad 1 miliardowi ludzi w poprawie ich zdrowia, pozyskiwać surowce rolne tylko ze źródeł zarządzanych w sposób zrównoważony oraz ograniczyć wpływ swojej działalności na środowisko naturalne.

- Dzięki zrównoważonemu rozwojowi generujemy duże oszczędności. W ciągu ostatnich kilku latach wygenerowaliśmy ok 300 mln euro oszczędności, które mogliśmy przeznaczyć na różnego rodzaju inwestycje - mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes Unilever ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Według globalnego raportu firmy - Życie w sposób zrównoważony - umieszczenie zrównoważonego rozwoju w sercu modelu biznesowego pomaga w zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i ryzyka działalności oraz redukcji wpływu na środowisko naturalne.

- Idea zrównoważonego rozwoju jest nie tylko integralną częścią naszej strategii biznesowej, ale przede wszystkim motorem innowacyjności oraz konkurencyjności. Wierzymy, że takie podejście w każdym aspekcie naszego funkcjonowania, począwszy od pozyskiwania surowców, poprzez organizację łańcucha dostaw, aż po edukację konsumentów w zakresie korzystania z naszych produktów, jest warunkiem niezbędnym do dalszego rozwoju firmy - mówi Harm Goossens, prezes Unilever na Europę Środkowo-Wschodnią.

Goossens dodaje, że Unilever na świecie zwiększył sprzedaż w ciągu ostatnich lat do ok. 51 mld euro w 2012 roku z 40 mld euro w 2008 roku.

Celem Unilevera jest m.in., aby do 2020 roku 100 proc. surowców pochodziło z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony, ilość wyemitowanych gazów CO2 była redukowana, a do końca 2015 roku wszystkie fabryki przestaną wysyłać odpady na wysypiska.

Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod takimi markami jak: Algida, Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy Timotei.

W Polsce firma jest obecna od 1991 r. i posiada 22 znane marki. Unilever jest właścicielem czterech fabryk na terenie Polski: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (kosmetyki i środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Oprócz tego mieszczą się tutaj: Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim, Centrum Badań i Rozwoju w Poznaniu oraz Centrum Operacyjne w Katowicach. Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób.


(Źródło: www.portalspozywczy.pl). 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij