The Coca-Cola Company zobowiązuje się wspierać walkę z otyłością.8 maja 2013 roku w Atlancie The Coca-Cola Company ogłosiła zobowiązania, których celem jest wspieranie walki z epidemią otyłości poprzez cztery strategiczne działania realizowane we wszystkich 207 krajach, w których firma prowadzi działalność:
- Powszechne oferowanie produktów o niskiej wartości kalorycznej lub
bez kalorii
- Podawanie przejrzystych informacji o produkcie, w
tym o liczbie kalorii, na przodzie wszystkich opakowań
- Zachęcanie ludzi do ruchu poprzez wspieranie
programów promujących aktywność fizyczną we wszystkich 207 krajach, w których firma
jest obecna
- Niekierowanie reklam produktów do dzieci poniżej 12 roku życia na całym świecie
„Otyłość jest obecnie
najtrudniejszym problemem zdrowotnym dotykajacym niemal każdą rodzinę i
społeczność na całym świecie” – powiedział Muhtar Kent, Prezes Zarządu i
Dyrektor Generalny The Coca-Cola Company. „Jest to problem społeczny, który
wymaga zaangażowania każdego z nas. Jesteśmy zobowiązani, aby uczestniczyć w
rozwiązaniu tej kwestii.”
Muhtar Kent oglosił powyższe zobowiązania w związku ze 127
rocznicą powstania Coca-Coli, a towarzyszyli mu w tym wydarzeniu: Nathan Deal,
gubernator stanu Georgia oraz Kasim Reed, burmistrz Atlanty. W ten sposób wspólnie
zainicjowano serię programów mających na celu zachęcenie mieszkańców Georgii do
aktywności fizycznej.
The Coca-Cola Company prowadzi
już liczne działania, aby zrealizować wyżej wynienione zobowiązania, w tym:
Zredukowano
kaloryczność napojów należących do portfolio firmy poprzez oferowanie opakowań o mniejszej
pojemności i innowacje produktowe takie
jak np. wprowadzanie napojów o niskiej
wartości kalorycznej i bez kalorii. Osiemdziesiąt
dwa ze 145 napojów dostępnych w Europie to produkty o niskiej i zerowej kaloryczności,
zaś w Ameryce Północnej liczba ta sięga 180 z ponad 650 napojów. Ponad 45 produktów dostępnych na świecie jest
słodzonych słodzikiem pochodzenia naturalnego na bazie stewii, co pozwala
zaoferować alternatywne produkty o mniejszej wartości kalorycznej, tj.
Powerade, Sprite, Fanta, vitaminwater
i Minute Maid. Ponadto wiele marek oferowanych
jest w mniejszych opakowaniach, w tym w mini-puszkach o pojemności 225 ml w
USA, Australii, Kanadzie, Korei i Tajlandii, i w szklanych butelkach o pojemności 240 ml
lub w mniejszych w ponad 125 krajach.
Dodano informacje o
wartości energetycznej poszczególnych napojów na przodzie etykiet, aby ułatwić
konsumentom szybkie odczytywanie kaloryczności danego produktu. Działanie to zapoczątkowano
w Europie w 2006 r.
Wspierane są programy
promujące aktywne, zdrowe życie w tysiącach społeczności. W Stanach
Zjednoczonych 6 milionów młodych ludzi zwiększyło swoją aktywność fizyczną i
wprowadziło zdrowe nawyki dzięki udziałowi w programach klubów dla chłopców i
dziewcząt Triple Play Boys & Girls Clubs of America. W Europie firma wspiera 88 programów pomagających 3 milionom osób w
zwiększeniu aktywności fizycznej. W Ameryce Łacińskiej rocznie ponad 26 milionów osób angażuje się w
inicjatywy Coca-Coli promujące zdrowy i aktywny styl życia. W Chinach we wspólnych spacerach odbywajacych się
w 30 miastach uczestniczy ponad 2 miliony osób. Z
kolei w Indiach firma Coca-Cola zainspirowała ponad 22 tysiące uczniów do
udziału w szkolnych zawodach w krykiecie.
Opracowano wytyczne dot.
odpowiedzialnego marketingu, w tym globalnej polityki zakładającej brak reklam
produktów firmy w szkołach podstawowych i w gimazjach. Firma Coca-Cola nie reklamuje również napojów w czasie antenowym
przeznaczonym dla dzieci poniżej 12 lat gdy stanowią one
powyżej 35% widowni.
Firma zobowiązała się
również, aby publicznie i aktywnie mierzyć skalę i zasięg swoich działań na
stronie www.comingtogether.com. Platforma ta zawiera
więcej szczegółów dotyczących zobowiązań The Coca-Cola Company i zaprasza do
zapoznania się z działaniami
firmy oraz dzielenia się uwagami i sugestiami w jaki sposób można wspólnie
promować zbilansowaną dietę oraz aktywność fizyczną.
Obecnie firma Coca-Cola oferuje produkty w niemal
każdej kategorii napojowej – wodę, wodę wzbogaconą i smakową, herbatę mrożoną,
kawę, soki i napoje owocowe, napoje sportowe, napoje energetyzujące i napoje
gazowane. Asortyment
obejmuje niemal 800 napojów o niskiej wartości kalorycznej lub bez kalorii, co
stanowi 25 procent globalnego portfolio produktów. Firma
zamierza nadal wprowadzać opakowania o mniejszej pojemności pozwalające na
kontrolowanie porcji i nowe słodziki naturalnego pochodzenia, takie jak stewia.
O firmie The Coca-Cola
Company
The Coca-Cola
Company (NYSE: KO) jest największą firmą
produkującą napoje, która zapewnia konsumentom orzeźwienie dzięki 500 markom napojów gazowanych i niegazowanych. Portfolio firmy, na czele z Coca-Colą, najbardziej wartościową marką
świata, obejmuje 16 marek, z których każda warta jest miliard dolarów, w tym:
Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater,
Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia i Del Valle. Na
świecie firma jest numerem jeden wśród dostawców
napojów gazowanych, kaw gotowych do spożycia, soków i napojów owocowych. Dzięki największemu na świecie systemowi
dystrybucji w ponad 200 krajach serwuje się 1,8 miliarda napojów dziennie. Przy ciągłym zaangażowaniu w tworzenie
zrównoważonych społeczności firma skupia się na inicjatywach, które zmniejszają
oddziaływanie na środowisko naturalne, wspierają programy promujące aktywne,
zdrowe życie, tworzą bezpieczne, otwarte środowisko pracy dla naszych
pracowników i pomagają w ekonomicznym rozwoju
społeczności, w których prowadzimy działalność. Wraz z partnerami – firmami
zajmującymi sie produkcją napojów - znajdujemy się wśród 10 największych prywatnych
przedsiębiorstw, zatrudniając ponad 700 000 pracowników. Aby dowiedzieć się więcej, zapraszamy do odwiedzenia Coca-Cola
Journey na stronie www.coca-colacompany.com, Twittera pod adresem
twitter.com/CocaColaCo lub bloga Coca-Cola Unbottled na stronie
www.coca-colablog.com.