Czyny nieuczciwej konkurencji na rynku spożywczym. Utrudnianie dostępu do rynku poprzez pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedażyW świetle polskiego orzecznictwa utrudnianie dostępu do rynku to nic innego jak stawianie barier.
W
świetle polskiego orzecznictwa utrudnianie dostępu do rynku to nic innego jak
stawianie barier, przeszkód, które nie wynikają ani z rodzaju działalności
prowadzonej przez przedsiębiorcę oferującego nabywcom swoje towary albo usługi,
ani też z uwarunkowań kształtujących zapotrzebowanie na dany towar albo usługi,
lecz są efektem nieuczciwych działań podejmowanych przez innych
przedsiębiorców, które przykładowo zostały wymienione w kolejnych punktach art.
15 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Działaniem takim jest, w
szczególności, pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru
do sprzedaży przez przedsiębiorcę zajmującego się dalszą odsprzedażą.
Więcej informacji w nr 2, maj 2013 r.
kwartalnika Food-Lex.
pełna lista aktualności
|