Analityk: Rynek słodyczy może urosnąć w tym roku o 3-5 proc.Rynek słodyczy w 2013 roku ma szanse na wzrost o 3-5 proc. wartościowo, natomiast licząc wolumenowo sprzedaż pozostanie na podobnym poziomie co w 2012 roku - uważa Krzysztof Kozieł, analityk BM Banku BGŻZwraca on uwagę, że zmienia się struktura sprzedaży słodyczy. - Wzmacnia się sprzedaż realizowana przez dyskonty i sieci handlowe. Ma to związek ze zmianami, jakie zachodzą na polskim rynku handlu i z coraz mniejszym znaczeniem kanału tradycyjnego - mówi Krzysztof Kozieł.
Jego zdaniem, w 2013 roku rynek może powtórzyć sprzedaż z 2012 roku. - W tym roku rynek słodyczy może urosnąć o 3-5 proc., pomimo spodziewanego spowolnienia gospodarczego. Słodycze to nie jest kategoria, która traci w okresie gorszej koniunktury - mówi analityk. Dodaje, że wolumenowo rynek prawdopodobnie pozostanie płaski.
Przypomnijmy, że wartość rynku słodyczy na koniec października 2012 roku wynosiła 8,2 mld zł. Oznacza to, że w ciągu 12 miesięcy rynek wzrósł o 6 proc. licząc wartościowo i o 1 proc. licząc ilościowo.
(Źródło: www.portalspozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|