Czyny nieuczciwej konkurencji na rynku spożywczymW jaki sposób przedsiębiorcy mogą chronić swoje interesy przed nieuczciwymi zachowaniami konkurentów, na jakie kwestie powinni zwracać szczególną uwagę organizując własną działalność?
Przyjmuje się, że z czynem
nieuczciwej konkurencji mamy do czynienia w sytuacji, w której łącznie
spełnione są następujące przesłanki:
- czyn jest sprzeczny z prawem lub dobrymi
obyczajami
- zagraża lub narusza interes innego
przedsiębiorcy lub klienta
- podejmowany jest w związku z działalnością
gospodarczą
Ustawa zapewnia ochronę nie
tylko w sytuacjach, w których doszło już do naruszenia interesów konkurenta
działaniami innego przedsiębiorcy, ale także wtedy, gdy istnieje samo
zagrożenie wystąpienia takich skutków w przyszłości.
Więcej informacji w nr 1, luty 2013 r. kwartalnika Food-Lex.
pełna lista aktualności
|