Koniec boomu w branży napojowejEuromonitor szacuje, że przez cztery kolejne lata wartość sprzedaży detalicznej napojów bezalkoholowych będzie w naszym kraju rosła, jednak tylko o nieco ponad 1 proc. rocznie - czytamy w Rzeczpospolitej.Z powodu kryzysu konsumenci są coraz bardziej oszczędni co wpływa na rozwój tanich marek własnych w branży spożywczej, w tym w branży napojów bezalkoholowych. Jak informuje Rzeczpospolita z danych Euromonitora wynika, że wartość rynku soków będzie się kurczyć w najbliższym czasie o ok. 2 proc. rocznie. Mniej pieniędzy konsumenci będąwydawać również na napoje gazowane. Według szacunków w 2016 r. wydamy na nie 4,4 mld zł wobec 4,7 mld zł w 2012 r. Zwiększać ma się jednak sprzedaż wody butelkowanej. Za cztery lata wartość jej sprzedaży ma sięgnąć 4,1 mld zł wobec 3,2 mld zł w 2012 r. Sprzedaż wody rośnie bo jestona tańsza niż napoje gazowane czy soki. A do tego Polacy chętniej dbają o zdrowie i częściej sięgają po wodę niż slie napoje.
(Źródło: Rzeczpospolita).
pełna lista aktualności
|