Kraft Foods: Milka jest liderem na rynku czekoladW listopadzie 2012 r. Milka została nowym liderem segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce, zdobywając 17,6 proc. udziałów rynkowych - ocenia producent czekolady Milka, firma Kraft Foods, na podstawie danych firmy Nielsen. Marce pomogło zwiększone zainteresowanie konsumentów tabliczkami o gramaturze 300g - ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 38 proc.Obecnie do portfolio dużych tabliczek Milka 300g należy 7 smaków. Cztery z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada, czy nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w formacie 300g. W ub. r. marka zaoferowała konsumentom nowe, podwójnie nadziewane tabliczki - malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream. Najlepiej sprzedającymi się smakami czekolad Milka w minionym roku były kolejno: mleczna, z orzechami oraz truskawkowa. - Polscy konsumenci postrzegają markę jako młodą, nowoczesną i czułą. Milka zachęca Polaków do okazywania pozytywnych uczuć, bycia delikatnym, lepszym i milszym wobec innych. Prowadzone dla Milki kampanie marketingowe, takie jak np. „Śmiało, bądźmy delikatni", przyczyniają się do wzrostu jej pozytywnego postrzegania - mówi Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska. Konsumentami Milki są ludzie młodzi i w wieku średnim, najczęściej kobiety w wieku powyżej 29 lat, częściej posiadający już rodziny i dysponujący wyższym dochodem. Konkurencyjność marki umacnia się także dzięki nowościom produktowym - z końcem roku na rynku pojawiła się Milka Caramel - połączenie najdelikatniejszej czekolady Milka z płynnym karmelem. Ubiegły rok to także poszerzenie oferty o pralinki Milka Crispello, a także dalszy rozwój asortymentu marki w segmencie ciastek. Produkcja nowej Milki Caramel 100g oraz Milki Caramel 45g, sprzedawanej w wielu krajach i od niedawna w Polsce, ulokowana została w należącej do Kraft Foods fabryce pod Poznaniem. W fabryce w podpoznańskich Jankowicach, poza Milką Caramel, produkowana jest także czekolada Milka Milkinis w formatach 43 i 87 gramów oraz tabliczki Milka 100g o smaku malinowym i wiśniowym. Fabryka w Jankowicach zatrudnia ponad 600 osób i produkuje Milkę na rynek polski oraz na eksport do 13 krajów świata. Poza zdobyciem przez Milkę pozycji lidera w tabliczkach czekoladowych w listopadzie 2012 r., Kraft Foods Polska S.A. objął w 2012 roku pozycję lidera rynku słodyczy czekoladowych, zdefiniowanego jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział Kraft Foods jako lidera tego o segmentu to 15,8 proc. Źródła danych: Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, Listopad 2012 r.
(Źródło: www.portalspozywczy.pl
pełna lista aktualności
|