„Wspólne wartości, by tworzyć wartość” – prezentacja trzeciego Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Ferrero InternationalJuż po raz trzeci Ferrero International zaprezentowało swój Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Po raz pierwszy Grupa pokazała dokument także w Polsce, podczas oficjalnej uroczystości 9 listopada w Warszawie. Zgodnie ze światowa tradycją wywodzącej się z Włoch Grupy Ferrero, raporty CSR prezentowane są w Ambasadach Republiki Włoch w krajach, w których Ferrero jest obecne. Honorowym Ambasadorem polskiej prezentacji Raportu CSR jest pan Jaś Gawroński, były senator i poseł do Parlamentu Europejskiego.
Grupa Ferrero jest czwartym na świecie producentem słodyczy. W jej skład
wchodzi 70 jednostek zależnych od spółki dominującej- Ferrero International
S.A., której siedziba mieści się w Luksemburgu. Od 1946 roku, czyli od momentu
powstania, firmę cechuje niezmienna, rodzinna forma własności oraz pozyskiwanie
nowych rynków zbytu, również poprzez tworzenie nowych zakładów produkcyjnych,
którym stale towarzyszy wysoka jakość i innowacyjność produktów. Grupa od 20
lat obecna jest również w Polsce – w Warszawie oraz w Belsku Dużym, gdzie
znajduje się fabryka słodyczy.
Celem trzeciego
Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest przedstawienie
strategii odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju Grupy Ferrero,
jak również jej działalności prowadzonej na całym świecie w okresie od 1
września 2010r. do 31 sierpnia 2011r. Raport opisuje dziesięć celów
Grupy do 2020 roku, założenia, które zostały osiągnięte, oraz wyzwania i plany
dotyczące doskonalenia się, oparte na dokładnym systemie monitoringu. W jego
przygotowaniu uczestniczyli przedstawiciele różnych krajów, co umożliwiło
uaktualnienie mapy wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy firmy, a także
analizę najistotniejszych merytorycznie kwestii. Kolejne raporty będą
publikowane w odstępach rocznych.
- Strategia zrównoważonego rozwoju
Ferrero znajduje wsparcie w wyraźnej wizji odpowiedzialności społecznej, której
hasłem jest „Wspólne wartości, by
tworzyć wartość”. Oznacza to, że nasz sposób na tworzenie wartości nie
opiera się wyłącznie na budowaniu mocnych niezmiennych wartości, ale polega też
na zobowiązaniu do dzielenia ich ze wszystkimi podmiotami, z którymi
utrzymujemy różnego rodzaje relacje – wewnątrz przedsiębiorstwa, z konsumentami
i rodzinami, w społecznościach, na terenie których jesteśmy obecni i z innymi
organizacjami, z którymi współpracujemy - powiedział Giovanni Ferrero, Chief
Executive Officer Ferrero International.
Strategia Grupy Ferrero oparta jest na dziesięciu zasadach paktu Narodów
Zjednoczonych - „Global Compact”, które obejmują między innymi ochronę
środowiska, poszanowanie praw człowieka, uczciwych praktyk związanych z
zatrudnianiem pracowników oraz walkę z korupcją.
Ferrero International określa się terminem „GLOCAL”. Firma, działając na
rynkach całego świata, stosuje wszędzie te same zasady, działania oraz cele.
Jednocześnie przywiązuje ogromną wagę do korzeni, inwestując w lokalne
społeczności, a także działając na rzecz ich rozwoju i poprawy warunków życia. Odpowiedzialność
lokalna realizowana jest poprzez globalne zobowiązania. Firma opiera się na
trzech filarach działalności społecznej:
- Wspieraniu społeczności lokalnych - na
dojrzałych rynkach, za pośrednictwem Fundacji Ferrero, prowadzona jest
działalność społeczna i kulturalna. Fundacja realizuje między innymi
całościowy program aktywizacji ludzi starszych, w tym emerytowanych
pracowników firmy. Natomiast na nowych rynkach działają Przedsiębiorstwa
Społeczne Ferrero, których ideą jest poprawa warunków życia w najuboższych
częściach świata poprzez m.in. tworzenie nowych miejsc pracy, edukację i
przyuczanie do wykonywania konkretnego zawodu. Obecnie przedsiębiorstwa
społeczne funkcjonują już w Indiach, RPA i Kamerunie.
- Promowaniu zdrowego trybu życia – strategia firmy w zakresie żywienia opiera
się na zrównoważonej diecie, mniejszych porcjach oraz aktywności
fizycznej. Promocja produktów Ferrero opiera się na popularyzowaniu nawyku
jedzenia śniadań oraz niestosowaniu do ich wyrobu tłuszczów utwardzonych i
konserwantów. Firma angażuje się również w edukację żywieniową angażując
się w życie społeczności. W tym celu powstał program Kinder + Sport,
którego celem jest promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i
młodzieży poprzez zachęcanie do uprawiania sportu.
- Zrównoważonych praktykach rolniczych – Ferrero od lat buduje bezpośrednie i
długie relacje, które oparte są na przejrzystości i dialogu prowadzonym z
producentami i dostawcami surowców.
Firma dąży do tego, aby do 2020 roku całość dostaw surowców
pochodziła z certyfikowanych i zrównoważonych źródeł. Do końca 2013 roku
firma planuje wdrożyć tzw. Plan ABCDE (A Business Code Dialogue
Engagement), który pozwoli na zacieśnienie relacji Grupy z dostawcami
surowców, będzie promować dobre praktyki rolnicze. Celem planu ABCDE jest
doprowadzenie do sytuacji, w której zasady zrównoważonego rozwoju będą
stosowane na wszystkich etapach łańcucha wartości.
Głównym celem
Grupy Ferrero do 2020 roku jest osiągnięcie bardziej „zielonego” łańcucha
logistycznego. Aby osiągnąć ten cel, grupa zamierza zredukować emisję gazów
cieplarnianych o 30%, zarówno pośrednich jak i bezpośrednich związanych z
transportem i działalnością magazynów.. Firma planuje także zwiększenie udziału
transportu intermodalnego oraz wykorzystanie energii pochodzącej ze źródeł
odnawialnych lub z wysokowydajnych instalacji kogeneracji we wszystkich
magazynach zarządzanych bezpośrednio. Do 2020 roku wszystkie magazyny
zarządzane bezpośrednio, będą również posiadały Certyfikat ISO 14001.
-Dzięki zaangażowaniu i
pasji naszych pracowników, a także rosnącemu zaufaniu konsumentów, udało nam
się zwiększyć sprzedaż o 9,1% w porównaniu do roku poprzedniego, a produkcję o
ponad 4%.. Już pod koniec 2010 roku emisje CO2 zmniejszyły się o 14%, a zużycie
przez naszą firmę energii pierwotnej o 7%. Jest to zgodne z wyznaczonym celem
40-procentowej redukcji emisji CO2 do roku 2020. Oznacza to, że nasz model
biznesu pozwala nam rozwijać się i inwestować w miejscach, gdzie prowadzimy
naszą działalność, zmniejszając jednocześnie nasze oddziaływanie na środowisko
naturalne. Na tym właśnie polega idea zrównoważonego rozwoju- powiedział Giovanni Ferrero, Chief Executive
Officer Ferrero International.
Małgorzata Szleszyńska
Institutional
& Corporate Affairs and PR Manager
FERRERO POLSKA Sp z o.o.
02-952 Warszawa, ul. Wiertnicza 126
Office tel.: (+48 22) 550 50 81
e-mail: malgorzata.szleszynska@ferrero.com
pełna lista aktualności
|