- Spodziewamy się, że rynek napojów bezalkoholowych
w 2012 r. będzie lekko rósł. Ciężko jest powiedzieć konkretnie o jaką
wielkość, bo to zależy od ogólnej koniunktury i sytuacji
makroekonomicznej, ale wzrosty na pewno będą. Biorąc po uwagę ostatnie
lata, to cały czas widzimy wzrosty, jedynie ich tempo jest raz szybsze, a
raz wolniejsze" - powiedział Elafifi.
- Jako Coca-Cola
spodziewamy się, że będziemy istotnym czynnikiem tego wzrostu. Myślę, że
bez problemów powinniśmy utrzymać ponad 20 proc. udziałów w rynku.
Jednym z głównych czynników wzrostu było i jest Euro 2012, dzięki
któremu, pomimo wzrostu cen cukru, cen paliwa, udało nam się zwiększyć
sprzedaż. Dzięki temu ogólna sytuacja na rynku jest lepsza niż w 2011 r.
- dodał.
Na koniec 2011 roku Coca-Cola miała 22,4 proc. udziałów w
sprzedaży wartościowej i 12,9 proc. udziałów w sprzedaży ilościowej
napojów bezalkoholowych w Polsce. W 2011 r. wielkość polskiego rynku
napojów bezalkoholowych to 5,6 mld litrów, natomiast wartość sprzedanych
produktów wyniosła 11,1 mld zł.
(Źródło: PAP).