Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Rynek napojów: Kolejne lata mogą być mniej udane
O 40 proc. urosła wartość rynku napojów w ostatnich pięciu latach. Kolejne lata mogą być mniej udane. Jedynie woda typowana jest jako ten napój bezalkoholowy, który będzie zyskiwał w najbliższych latach na popularności - pisze "Rzeczpospolita".

Powołując się na dane Nielsena Coca-Cola, czołowy gracz branży, podaje, że w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku popyt na napoje bezalkoholowe urósł o niecały 1 proc. Nasze wydatki na nie poszły w górę w tym czasie o niemal 7 proc. Różnica ta była spowodowana głównie podwyżkami. Były nieuniknione ze względu na drożejące w ubiegłym roku surowce i rosnące koszty produkcji.

Jak czytamy w "Rz", w ciągu ostatnich pięciu lat wartość polskiego rynku napojów urosła o prawie 40 proc. Według Nielsena ponad 3 mld zł rocznie wydajemy już na napoje gazowane oraz soki, nektary i napoje owocowe. Niemal 2,8 mld zł warty jest już rynek wody. Według firmy badawczej Euromonitor International w 2016 r. przeciętny Polak wypije ponad 97 l wody. W tym czasie łączne spożycie napojów urośnie o 16 proc.

Zdaniem analityków, zyskiwać będą także napoje funkcjonalne, a jednym z nich są izotoniki. Na przeciwnym biegunie są soki i nektary, których spożycie sięga już średniej unijnej. Stagnacja czeka też napoje gazowane. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku popyt na nie spadł odpowiednio o 5 i niemal 2 proc. - podaje "Rz".


(Źródło: Rzeczpospolita).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij