Żywiec Zdrój: Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna- Kategoria wody staje się coraz bardziej innowacyjna. Wielu producentów wprowadza nowości, co będzie przyciągać nowych użytkowników i powodować dalsze zmiany w strukturze spożycia płynów przez Polaków - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP konsument wybierając coś do
picia kieruje się wieloma czynnikami. - Poza motywacjami natury
ogólnej, pewne znaczenie mają benefity funkcjonalne, skład i
przeznaczenie produktów. Najbardziej liczy się to czy produkt dobrze
gasi pragnienie, czy jest odpowiedni do codziennej konsumpcji, ważny
jest też dobry smak i naturalność produktu. Za najmniej ważne (choć
wciąż oceniane na 3-3,5 pkt w skali od 1-5) respondenci badania uznali
przyjemność jaką dają w produkcie bąbelki, słodki smak oraz poręczność i
atrakcyjność opakowania. Z tego samego badania wynika, że dla
konsumentów wody najważniejsze jest, że dobrze gasi pragnienie, jest
odpowiednia do codziennej konsumpcji, naturalna i zdrowa oraz... że nie
ma żadnych dodatków - tłumaczy kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA. Zdaniem
Ilony Woźniak, dodatki funkcjonalne niekoniecznie mogą być postrzegane
jako plus. - Czas pokaże, na ile ten niszowy w tym momencie segment ma
szanse rozwoju. My na ten moment nie działamy w nim. W myśl przepisów
produkty funkcjonalne nie są wodą, a napojem, tak jak tzw. wody smakowe - mówi. Tymczasem
- jak zaznacza nasza rozmówczyni, wyniki wód smakowych są bardzo dobre.
- Wierzymy, że ten segment ma ciągle potencjał, więc wprowadzamy nowe
smaki - w tym sezonie aż trzy: malinowy, gruszkowy oraz grapefruitowy -
dodaje. Zaznacza, że najnowsze wyniki Nielsena wskazują, że produkty smakowe rosną od początku roku szybciej niż wody czyste vs 2011 r. Przedstawicielka
firmy Żywiec Zdrój widzi szansę dla tego segmentu, którą daje
dopuszczenie na europejski rynek naturalnego słodzika - stewia.
- Zastosowanie stewii daje nowe możliwości, jeśli chodzi o ograniczenie
kaloryczności, a tym samym przyciągnięcie nowych użytkowników. Nie jest
to jednak kwestia krytyczna dla użytkowników produktów z tego segmentu -
tutaj liczy się najlepszy smak - podsumowuje Ilona Woźniak. (Źródło: www.portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|