PARTNERSTWO DLA ZDROWIA DOBROCZYŃCĄ ROKU 2011Partnerstwo dla Zdrowia zostało nagrodzone w XV edycji konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku 2011” w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" za konsekwentną realizację projektów społecznych. Konkurs organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii jest największym w Polsce programem promującym społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw. W tegorocznej edycji do tytułu w tej kategorii nominowano 23 instytucje.
Decyzją Kapituły
konkursu nagroda została przyznana za stworzenie wieloletniego, nowatorskiego
partnerstwa firm Biedronka, Danone, Lubella oraz Instytutu Matki i Dziecka na
rzecz skutecznego przeciwdziałania niedożywieniu dzieci w Polsce oraz
propagowania wśród najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych.
Gala Dobroczyńca Roku 2011
Tytuł „Dobroczyńcy
Roku 2011” to kolejne już wyróżnienie dla Partnerstwa dla Zdrowia. W ubiegłym
roku Gazeta Finansowa nagrodziła projekt Mleczny
Start w ósmej edycji „Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” a „Śniadanie daje
moc”, czyli akcja edukacyjna koalicji, znalazł się w 10. „Raporcie
Odpowiedzialnego Biznesu”, publikowanym przez FOB. Kampania ta uzyskała również
nominację do międzynarodowej prestiżowej nagrody Sabre Awards, której laureatów
poznamy już 31 maja w Brukseli.
„Tytuł Dobroczyńcy Roku
to dla wszystkich członków koalicji Partnerstwo dla Zdrowia ważny sygnał, że z sukcesem udaje nam się realizować misję,
jaką jest przeciwdziałanie niedożywieniu dzieci oraz propagowanie wśród
najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych. Aktualnie intensywnie pracujemy nad
rozwojem programu edukacyjnego Śniadanie Daje Moc a wyróżnienie naszych działań
przez Kapitułę konkursu jest niezwykle motywujące.” - komentuje w imieniu
Partnerstwa Ewa Zacharewicz, Kierownik ds. Relacji
Zewnętrznych i Komunikacji w Danone
Partnerstwo dla Zdrowia to koalicja firm: Danone, Lubella (należąca do Grupy Maspex Wadowice),
Biedronka (należąca do Grupy Jeronimo Martins) oraz Instytutu Matki i Dziecka.
Strategia Partnerstwa dla Zdrowia oparta jest na dwóch filarach – produktach z
misją społeczną oraz edukacji. Aby realizować swój cel Partnerzy opracowali w
2006 roku pierwszy w Polsce produkt z misją społeczną – kaszkę manną Mleczny
Start. W 2011 roku dołączył do niej produkt komplementarny - Zbożowa Kanapka
Mleczny Start – jako wartościowe drugie śniadanie dla dziecka. Każdy z produktów Mleczny Start dostarcza do 25% dziennego
zapotrzebowania na ważne składniki odżywcze dobrane przez specjalistów z
Instytutu Matki i Dziecka. Od chwili wprowadzenia na rynek Mlecznego Startu
sprzedano już 70 mln porcji. Aż 27% całego sprzedanego wolumenu trafia do
rodzin o najniższych dochodach realizując misję Partnerstwa.
Drugi filar strategii Partnerstwa stanowią działania edukacyjne. W dniu
8 listopada 2011 r. Partnerstwo dla Zdrowia zainicjowało akcję „Śniadanie Daje
Moc”, a w ponad 2400 szkołach podstawowych w Polsce odbyło się wspólne
śniadanie uczniów klas 1-3, nauczycieli i rodziców. Celem akcji było
zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie
dziecka, a jako długofalowy skutek tych działań - przyczynianie się do
obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce. Akcja Śniadanie Daje Moc w
2011 roku była edycją pilotażową, którą Partnerstwo dla Zdrowia rozwinie już od
września w program edukacyjny dla szkół podstawowych w 2012 roku.
Więcej informacji
udziela:
Aleksandra Lisowska
Biuro prasowe Partnerstwa dla Zdrowia
Garden of Words
(22) 829
85 72, wew. 21
e-mail: a.lisowska@gardenofwords.pl
www.mlecznystart.pl
www.sniadaniedajemoc.pl
pełna lista aktualności
|