Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Prezes Kraft Foods: Konsumenci będą wybierali produkty kierując się ceną i innowacyjnością
Zdaniem prezesa Kraft Foods Polska Stefana Golonki, trudno jednoznacznie prognozować, jakie będą nastroje konsumenckie i poziom wydatków w przyszłym roku. Jak zauważa, nawet w czasach recesji konsumenci nie rezygnują z „drobnych przyjemności", jak np. słodkie przekąski czy filiżanka kawy. - Myślę, że konsument będzie patrzył w dwóch kierunkach - cenowym oraz innowacji - mówi Stefan Golonka w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak ocenia prezes Kraft Foods Polska, konsumenci mają coraz większą wiedzę, są też bardziej nastawieni na siebie i swoje przyjemności. Coraz więcej podróżują, mają doświadczenia z innych rynków, poszerzają horyzonty, są otwarci na innowacje.

- Myślę, że z jednej strony będzie rosło zapotrzebowanie na tańszą ofertę, zaś z drugiej poszukiwane będą produkty niosące ze sobą jakość lub dodatkową wartość - mówi Stefan Golonka.

I dodaje, że przykładem takiej wartości, a konkretnie innowacji są ciastka LU Go!, które nie są tanie, ale dostarczają innych nowych walorów.

Prezes przyznaje, że spółka odczuwa wysokie ceny surowców. - W przypadku Kraft Foods niemal wszystkie surowce, które są nam potrzebne do produkcji, są obecnie bardzo drogie. Mam tu na myśli kawę, kakao, zboża, czy cukier. Dodatkowo na pewno nie pomaga nam kurs złotówki. Słaba polska waluta oznacza wysokie koszty importu potrzebnych nam surowców i gotowych towarów - wymienia.

- To bardzo negatywne zjawisko, szczególnie, że mówimy o podwyżkach naprawdę dużych. Nie ulega wątpliwości, że branża boryka się i będzie się borykała z tym problemem, bo trudno zignorować dwucyfrową podwyżkę kosztów surowców - dodaje.

W tej sytuacji Kraft Foods Polska stara się przede wszystkim pilnować kosztów i poszukiwać oszczędności.

- Mamy w ramach naszej firmy stały projekt, który polega na tym, że przyglądamy się każdemu elementowi produkcji, by próbować wygospodarować dodatkowe środki na wsparcie marek lub jak najbardziej zminimalizować wpływ podwyżek kosztów surowców - mówi prezes polskiego oddziału Kraft Foods.

Jego zdaniem, podnoszenie cen, często wymuszane, by pokryć wzrost kosztów, prędzej czy później oznaczać może zmniejszenie konsumpcji. - Dlatego poszukujemy oszczędności, niekoniecznie tylko w samym surowcu, ale w całym procesie, w którym uczestniczy cała grupa ludzi - poprzez dział zakupu surowców, opakowań i marketingu. Wszyscy szukają sposobów na oszczędności, oczywiście bez szkody dla jakości - mówi.

Niepewność warunków, w jakich działa i będzie działać firma w najbliższym czasie to największy problem. - Niepewność warunków, w jakich działamy będzie nam towarzyszyć. Będzie to wymagało szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację rynkową, analizy i dostosowywania naszych działań do zmian i wymogów rynku i konsumentów - mówi Stefan Golonka.

 

(Źródło: www.portalspozywczy.pl).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij