Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Producenci wyrobów markowych próbują się bronić przed rosnącą popularnością marek własnych
Już nie tylko duże sieci handlowe, jak Carrefour, Auchan, Tesco czy Lidl, stawiają na marki własne. Coraz częściej wprowadzają je małe sklepy, jak Żabka. Markowi producenci starają się bronić proponując swoje produkty w wielopakach lub powiększonych opakowaniach - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Rynek marek własnych wart jest już 24,6 mld zł, a ekspercie zapowiadają przyspieszenie wzrostu tego segmentu. Nie cieszy to renomowanych producentów. W czasach, gdy coraz większą wagę ma cena, ich towary spychane są na coraz niższe półki.

Aby nie obniżać cen, zaczęli oni stosować inna taktykę - powiększają opakowania swoich produktów, oferując korzystniejszą relację ceny do pojemności - czytamy w DGP. Przeważają oferty: 2 w cenie 1 czy drugi produkt za pół ceny. A to dlatego, że w tej kategorii klientów przyciąga przede wszystkim okazja.

Według sieci handlowych taka taktyka się sprawdza. Cytowany przez "DGP" Michał Sikora z Tesco Polska stwierdził, że gdy w sierpniu sieć oferowała dwie zgrzewki wody mineralnej, czyli łącznie 12 półtoralitrowych butelek w cenie 17 złotych, opakowania znikały z półek średnio co 20 sekund. 

W 2013 r. rynek marek własnych w Polsce może osiągnąć wartość 47 mld zł

 

(Źródło: Gazeta Prawna).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij