Coca-Cola buduje obecność na rynkach wschodzących. Zainwestuje 3 mld dol. w RosjiW najbliższych pięciu latach koncern Coca-Cola planuje zainwestować w Rosji kwotę ok. 3 mld dolarów. W rozmowie z telewizją Reuters Insider Television, prezes firmy Muhtar Kent mówi, ze to część strategii budowania obecności firmy na dużych i szybko rozwijających się rynkach wschodzących - podał Onet.pl.Decyzja o nowej inwestycji zapadła mniej niż rok po tym, jak główny konkurent Coca-Coli, koncern PepsiCo, dokonał swojego najbardziej ambitnego, zagranicznego zakupu, przejmując za 6 mld dolarów rosyjskiego producenta soków i nabiału Wimm-Bill-Dann. W ten sposób firma podzieliła los swojego większego konkurenta, firmę Lebedinskij, którą Pepsi kontroluje już od jakiegoś czasu.
Coca-Cola na rosyjskim rynku soków dokonywała raczej mniejszych akwizycji, przejmując w 2005 roku firmę Multon, a w 2010 r. Nidan. Ekspansja amerykańskiego giganta odbywa się przede wszystkim poprzez rozwój organiczny.
Zdaniem szefa Coca-Coli, na tle rozwiniętych rynków Ameryki Północnej, Europy Zachodniej i Japonii, rynek rosyjski wyróżnia się niską konsumpcją napojów per capita, dużą populacją i rozwijającą się gospodarką. Wszystko to przekłada się na duży potencjał rozwojowy.
(Źródło: Onet.pl za Reuters).
pełna lista aktualności
|