W I półroczu lokalni producenci piw zwiększyli sprzedaż o 6-9 proc. Polacy kupują coraz więcej produktów z małych, regionalnych browarów. W pierwszej połowie tego roku ich łączna sprzedaż wzrosła o 6-9 procent, chociaż są i takie, które poprawiły ją o 20 - 30 procent - pisze "Rzeczpospolita".
Polski rynek piw masowych przestał się rozwijać. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego
podaje, że w 2010 r. łączna sprzedaż piwa urosła w Polsce o 0,7 proc.
Polscy konsumenci nasycili się piwami koncernów i poszukują nowych
rodzajów piwa.
I choć nie wszyscy producenci lokalnych piw mogą się pochwalić takimi wynikami jak Cornelius czy Ciechan,
to i tak ich sprzedaż rośnie w szybszym tempie od przeciętnej dla całej
branży. Nie dziwi więc, że modę na niszowe piwa starają się wykorzystać
także najwięksi producenci i wprowadzają do sklepów niepasteryzowaną
wersję piw. Zainteresowanie piwami regionalnymi wykorzystują także sieci
handlowe.
Źródło: Rzeczpospolita
pełna lista aktualności
|