Twórcy programu "Wiem co wybieram" chcą przyłączać nowych producentów żywnościWyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w 2010 r. pokazują, że logo "Wiem, co wybieram" zna 33 proc. Polaków. Organizatorzy programu poszukują nowych producentów, firm cateringowych i sieci handlowych, które produkują żywność private labels, chcących przyłączyć się do akcji szerzącej zdrowe nawyki żywieniowe.Badania w Polsce, które przeprowadziła SGGW na grupie 150 dorosłych mieszkańców Warszawy w wieku 25-65 lat oraz 126 studentów, wykazały, iż 80 proc. mieszkańców Warszawy i 91 proc. studentów uważa, że logo "Wiem, co wybieram" ułatwia wybór produktów korzystnych dla zdrowia, a 78 proc. mieszkańców Warszawy i ponad 84 proc. studentów widzi potrzebę umieszczania logo na opakowaniach produktów żywnościowych. Produkty z logo "Wiem, co wybieram" prawidłowo wymieniło ponad 70 proc. mieszkańców Warszawy oraz 60 proc. studentów.
Program "Wiem, co wybieram" został wprowadzony w 2008 r. wspólnie przez czterech producentów żywności, firmy: Bakalland, Frosta, Rieber Foods Polska i Unilever Polska. W ostatnich dwóch latach do grona firm partnerskich dołączyły Agros Nova z marką Fortuna, Posti, Hoop Polska oraz Sawex z marką Britta. Obecnie w programie uczestniczy ośmiu producentów żywności ze 120 markami. Program jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniach ich produktów.
Międzynarodowy program "Choices", w Polsce znany pod nazwą "Wiem, co wybieram", stanowi odpowiedź producentów żywności na apel WHO o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych: tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru, które spożywane w nadmiarze zwiększają ryzyko zapadalności na choroby cywilizacyjne.
(Źródło: PM, portalspozywczy.pl).
pełna lista aktualności
|