Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Badania: Danone najlepszą marką mleczarską w Polsce
Z raportu "Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" wynika, że najlepszą marką mleczarską na rynku wg konsumentów jest Danone. Wskazało tak 18,3 proc. respondentów. Kolejne marki to SM Mlekpol z udziałem 10,5 proc., Zott Polska z udziałem 9,5 proc.

Na dalszych pozycjach znalazły się takie marki tjak: Bakoma, Mlekovita, OSM Piątnica, OSM Łowicz. Pierwsza piątka to główni gracze na mleczarskim rynku w Polsce, marki silnie reklamowane i ogólnie dostępne. Kolejne marki nie są tak mocno reklamowane, a swą pozycje zawdzięczają długoletniemu przywiązaniu konsumentów.

Warto zauważyć, że najlepszą w opinii konsumenta markę mleczarską na rynku potrafiło wskazać 62,9 proc. respondentów. Są to konsumenci którzy mają swojego faworyta i produkty tej firmy głównie kupują. Są to konsumenci lojalni marce w określonej grupie produktów lub kilku grupach produktowych. Ankietowanych, którzy nie potrafią wskazać najlepszej marki na rynku jest 37,1 proc. Nie są oni wiernymi konsumentami, często na ich decyzje zakupowe ma wpływ promocja, lub dostępność.

Głównym czynnikiem, który decyduje o wyborze określonej marki jako najlepszej wg konsumentów, jest smak, z udziałem: 63,2 proc. Kolejnym czynnikiem wyboru ze znacznie mniejszym udziałem jest jakość - 16,4 proc. wskazań respondentów. Cena wg ankietowanych wpływa tylko w 6,9 proc. na ich decyzje o najlepszej marce.

Raport „Analiza zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych" powstał na podstawie badań konsumenckich w zakresie portfela zakupów produktów mleczarskich w wybranych rejonach Polski na próbie 1000 respondentów. Dane uzyskiwane są na podstawie wywiadów indywidualnych przez ankieterów. Wykorzystane w tym raporcie informacje dotyczą struktury zakupów w zakresie gatunków, smaków i producentów.

Projekt ten został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleczarstwa. Wykonawcą raportu jest Polskie Towarzystwo Technologów Żywności na zlecenie KZSM.

(Źródło: Portal Spożywczy, KZSM)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij