Czy żywność leczy? Oświadczenia lecznicze w komunikacji z konsumentem. Prawo i praktyka

Elementem reklam środków spożywczych skierowanych do polskich konsumentów są informacje wskazujące na właściwości lecznicze lub zapobiegania chorobom.

Treści o np. antybakteryjnym, antywirusowym, antynowotworowym, przeciwalergicznym, na kaca, na Hashimoto działaniu żywności jest bardzo wiele. Chociaż dominującą kategorią żywności z taką komunikacją marketingową są suplementy diety, nie brakuje jej także w innych kategoriach. Pojawia się pytanie: Czy to legalne?


Polecamy artykuł pt. "Czy żywność leczy? Oświadczenia lecznicze w komunikacji z konsumentem. Prawo i praktyka", który dla czytelników kwartalnika "Food-Lex" opracowała Izabela Tańska, doradca ds. prawa żywnościowego prezes Zarządu IGI FOOD LAW Sp. z o.o.


Kwartalnik "Food-Lex" nr 2/2023 >>


35cee0a58b0811cd000c15ad910982dc