Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?- Budowanie wiarygodności firmy oraz jej relacje z otoczeniem to dziś obok kwestii finansowych istotny element kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw - powiedział wiceminister gospodarki Rafał Baniak podczas konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Spotkanie odbyło się 21 czerwca 2010 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.Wiceminister Baniak podkreślił, że CSR to dobrowolne działania biznesu angażujące przedsiębiorców w inicjatywy społeczne. – Dlatego Państwo powinno przede wszystkim występować w roli pośrednika między społeczeństwem a biznesem, oraz określać granice relacji między nimi – powiedział.
Wiceminister przypomniał również działania rządu wspierające rozwój CSR w Polsce. Wymienił m.in. powołanie Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw. – Do jego głównych zadań należy szerzenie dobrych praktyk w obszarze CSR, a także tworzenie korzystnych warunków do dialogu między administracją, biznesem oraz partnerami społecznymi – dodał.
Z kolei Maciej Biernat z Wydziału Zarządzania UW podkreślił, że CSR należy postrzegać również przez pryzmat funkcjonującego prawa. – Nie trzeba tworzyć nowych przepisów, wystarczy jednak respektować wartości na których oparty jest np. nasz system konstytucyjny czyli poszanowanie praw i godności ludzkiej – podkreślił Biernat.
Konferencję „Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?” zorganizowało Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele nauki, biznesu oraz studenci.
(Źródło: MG)
pełna lista aktualności
|