Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
UNILEVER ogłasza plan oddzielenia wzrostu firmy
Warszawa, 19 lipca 2011 – Dziś w warszawskiej Fabryce Trzciny firma Unilever zaprezentowała strategiczny, długofalowy plan działań zatytułowany „Życie w sposób zrównoważony”. Firma przedstawiła także plan dla polskiej organizacji Unilevera. Zawiera on informacje na temat tego, co do tej pory udało się firmie w kraju na tym polu osiągnąć i jakie stawia sobie cele na najbliższą przyszłość.
W spotkaniu uczestniczyli reprezentanci organizacji pracodawców, organizacji pozarządowych, środowisk akademickich i opiniotwórczych, mediów, firm doradczych oraz klientów Unilevera.


“Unilever ma ambitne plany rozwoju, lecz wzrost za wszelką cenę nie jest opłacalny na dłuższą metę. Chcemy opracować nowe sposoby prowadzenia działalności, które umożliwią wzrost, bez dalszego uszczuplania zasobów naturalnych naszej planety” – powiedział Sanjay Dube, Prezes Unilevera w Polsce oraz Prezydent Regionalnej Organizacji Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

Plan zawiera 3 główne cele, jakie firma chce osiągnąć globalnie do 2020 r.:

          ograniczenie o połowę śladu środowiskowego swych produktów,

          pomoc miliardowi ludzi w poprawie stanu zdrowia,

          pozyskiwanie wszystkich surowców rolnych ze źródeł odnawialnych.

 

„Po produkty firmy Unilever sięgają codziennie 2 miliardy ludzi na całym świecie. Przy takiej skali biznesu działalność prowadzona w sposób zrównoważony przekłada się na korzyści środowiskowe, zdrowsze odżywianie, higienę milionów ludzi, poprawę bytu tysięcy drobnych dostawców” – dodaje prezes Dube.

 

Unilever, do którego należą takie globalne marki, jak Dove, Knorr i Lipton, zamierza o połowę ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, zużycie wody i ilość odpadów generowanych w całym cyklu tworzenia wartości: od pozyskiwania surowców do produkcji, po utylizację odpadów pochodzących ze zużytych produktów. Kluczową rolę w tym łańcuchu odgrywają konsumenci. Blisko 70% gazów cieplarnianych i 50% zużycia wody w całym łańcuchu generowane jest przez konsumentów używających produktów firmy. Dlatego nawet najmniejsze zmiany zachowań konsumentów mogą przynieść ogromne efekty środowiskowe.

 

Plan zawiera 50 szczegółowych celów - społecznych, gospodarczych i środowiskowych - a także konkretne mierniki ich realizacji.

 

Kluczowe cele, których realizację Unilever zapowiada do 2020 roku, obejmują również:

·         pozyskiwanie 100 proc. surowców rolnych z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony, (włączając olej palmowy - do 2015);

·         zmianę nawyków higienicznych miliarda ludzi z Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej, co pomoże w zwalczaniu biegunki, która jest drugą wśród najistotniejszych na świecie przyczyn umieralności niemowląt;

·         zapewnienie 500 mln ludzi dostępu do bezpiecznej wody pitnej poprzez zwiększenie sprzedaży taniego domowego filtra wody, Pureit, w Indiach i innych państwach;

·         poprawę warunków bytowych w państwach rozwijających się - w toku współpracy z takimi partnerami, jak m.in. międzynarodowa organizacja humanitarna Oxfam i organizacja kontrolująca realizację zasad zrównoważonego rozwoju Rainforest Alliance, włączając się tym samym we współpracę z ponad 500 tys. drobnych farmerów i niewielkich dystrybutorów.

 

 

 

Działania w Polsce

Podobnie, jak we wszystkich częściach globu, również w naszym kraju Unilever wdraża plan „Życie w sposób zrównoważony” i chce pomóc konsumentom zmniejszać ich ślad środowiskowy powstały w trakcie używania produktów firmy.

 

Wdrażanie planu rozpoczęto od obszarów leżących w gestii Unilevera: procesów produkcji, dystrybucji, weryfikacji receptur. W efekcie dziś wszystkie fabryki Unilevera w Polsce zaopatrywane są w energię elektryczną pochodzącą wyłącznie z odnawialnych źródeł energii. Znacząco zredukowano: emisję dwutlenku węgla związaną z produkcją (np. w fabryce Bydgoszczy o 60 proc. w latach 2001-2010), zużycie wody (np. o ponad 60 proc. w fabryce w Katowicach w latach 2001-2010), ilość odpadów kierowanych na wysypiska (np. o 94 proc. w fabryce w Katowicach w ciągu ostatnich 10 lat).

Dodatkowo, wprowadzono program mający na celu zmniejszenie zawartości soli, cukrów, tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans w produktach żywnościowych firmy. W efekcie, w latach 2005-2010 obniżono zawartość soli w zupach do gotowania Knorr w proszku (o 27 proc.), zupach Amino w proszku (o 9 proc.) oraz Gorących Kubkach Knorr (o 33 proc.). Dziś do produkcji wszystkich majonezów Hellmann’s, sprzedawanych na polskim rynku, używa się jaj pochodzących od kur z chowu ściółkowego.

 

Szczegóły Planu: www.sustainable-living.unilever.com

 

Informacje o Unileverze:

Unilever jest jednym z największych producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami tj.: Knorr, Lipton, Algida, Rama, Delma, Domestos, Cif, Rexona, Axe, Dove, Timotei, Signal.
Firma ma w ofercie najsilniejszą na polskim rynku markę – markę herbaty Lipton – która w rankingu siły marek "BrandAsset Valuator 2010" została uznana brandem o najlepszej kondycji rynkowej.

Unilever jest liderem rynkowym w kategoriach: dezodorantów, środków czystości, herbat, margaryn, lodów oraz produktów kulinarnych takich jak: buliony, jednoporcjowe zupy typu instant, sosy sałatkowe; a ponad 99% polskich gospodarstw domowych w 2010 roku co najmniej raz użyło produktu firmy Unilever.

Wizją Unilevera jest podwojenie biznesu przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko naturalne. W 2010 roku przychody firmy ze sprzedaży w Polsce wynosiły ponad 3,3 miliarda złotych, a firma inwestuje w rozwiązania chroniące środowisko naturalne.

Unilever zatrudnia w Polsce 3300 pracowników. Posiada cztery fabryki: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Ponad 20 proc. wyrobów produkowanych w tych fabrykach trafia na eksport.

 

Dalsze informacje:

 

Anna Kozerska, Dyrektor ds. Komunikacji, Unilever;
tel. (22) 570 64 64, e-mail:
Anna.Kozerska@unilever.pl

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij