PepsiCo chwali się poprawą wyników sprzedaży, także w PolscePrzychody netto amerykańskiego giganta spożywczego wzrosły w III kw. br. o 12 proc. sięgając 1,92 mld USD. Taki wynik to m.in. efekt przejęcia dwóch firm rozlewniczych, czyli Pepsi Bottling Group i PepsiAmericas, a także znacznej poprawy sprzedaży w Europie Wschodniej, w tym w Polsce.W Europie dochody netto wzrosły o 47 proc. do 2,76 mln USD, zaś zysk operacyjny o 33 proc. do 423 mln USD. Jak wyjaśniają przedstawiciele koncernu, tak dobre wyniki, m.in. wielkość sprzedaży, przychody i zyski operacyjne zostały osiągnięte dzięki pozyskiwaniu nowych rynków lokalnych w regionie, zarówno w kategorii przekąsek jak i napojów. Zyskowność biznesu opierała się na wprowadzeniu innowacyjnych programów dla kosnumentów, z jednoczesnym utrzymaniem wysokiej produktywności firmy. Korzyści przyniosła również akwizycja rozlewni.
Indra Nooyi podkreśliła, że wzrost sprzedaży przekąsek był spowodowany znaczącą poprawą wyników w Europie Wschodniej wzmocnioną kampanią reklamową w Polsce oraz promocją w Rosji. Ekspansję zapewniła również nowa marka Benenuts wprowadzona w naszym kraju i na Półwyspie Iberyjskim.
Wielkość sprzedaży napojów wzrosła o 17 proc. Wzrost sprzedaży obserwowano zarówno w Europie Wschodniej jak i Zachodniej, jednak bardziej znaczący zanotowano w naszym regionie, gdzie był on napędzany zarówno kampanią reklamową jak i wyjątkowo gorącym latem.
Globalna wartość sprzedaży zwiększyła się w III kwartale o 40 proc osiągając 15,51 mld USD, podczas gdy zysk operacyjny wzrósł o 25 proc. do poziomu 2,80 mld USD. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2010 r. zysk netto powiększył się o 12 proc. osiągając 4,95 mld USD, a wartość sprzedaży - o 33 proc. do poziomu 39,68 mld USD, natomiast zysk operacyjny wzrósł jedynie o 1,5 proc. osiągając 6,10 mld USD.
(Źródło: www.portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|